Behöver du anlita skribent för text till hemsida? BananByrån kan hjälpa dig med bra content

En bra copywriter är guld värd i dessa content marketing-tider. Oavsett om det rör sig om redaktionellt material, utskick som nyhetsbrev eller material för sociala medier behöver dina texter vara välskrivna. Skriva texter är något som företag ibland försöker sig på själva, men det blir inte alltid lyckat. Vi på BananByrån erbjuder hjälp från en bra skribent, så att du kan ägna dig åt din kärnverksamhet istället. Kontakta oss här så hjälper vi dig.

Skulle du vilja ha hjälp med Copy?
Lämna ditt nummer så hör vi av oss!

    Några av de kunder vi hjälpt med Copy / content

    Mora Hotell – Text

    När det gäller text på nätet stavas inte allt SEO. För en verksamhet som denna, ett hotell, gäller det även att ha ett tilltal som stämmer med Mora Hotell & Spas målgrupp. I detta uppdrag levererade vi gammal hederlig copywriting helt enkelt.

    Läs mer
    Lastcykel – Text sociala media

    Ambitionen med vårt arbete för Babboes sociala medier är att sprida glädje. Inlägg med glada människor, hundar och fotboll har inramats av kundens miljötänk. I texterna har vi förstärkt denna känsla. Vi har uppnått bra resultat med arbetet, och fått engagemang på tilltalet, både på Facebook och Instagram.

    Läs mer
    IECT Sweden AB – Content Webb

    IECT Sweden AB fick hjälp med textinnehåll till sin hemsida Satavenue, som bland annat säljer satellittelefoner och abonnemang. Utmaningen låg i att skriva säljande och förklarande texter som samtidigt optimerades på rätt fraser mot Google.

    Läs mer
    Lastcykel – Content

    Lastcykel, lådcykel, cargobike, elcykel med flak, flakcykel – kärt barn har många namn. Vad folk söker på exakt är svårt att veta, men med rätt verktyg går det att få en indikation. Vi gjorde en analys av sökorden och skapade texter som är säljande och Google-optimerade.

    Läs mer
    Perers Färskbrödsbagarn – Professionell Text

    En hemsida utan text är oftast obegriplig. Snygga bilder – javisst, men om besökaren inte får instruktioner blir det ingen konvertering. För denna kund gällde det att få fram ett vänligt budskap, tydliga instruktioner/CTA och formuleringar som säljer bröd. En rolig utmaning!

    Läs mer
    EB-Hedlund – Nyhetsbrev

    Detta är en av de kunder vi har hjälpt med nyhetsbrev. I detta arbete ingår å ena sidan konfigurering av nyhetsbrevets mall, kontaktuppgifter och struktur, och å andra sidan av innehållsskapande. Rent praktiskt Vi har använt oss av verktyget Mailchimp för nyhetsbreven. Våra digitala designers och skribenter har tagit fram...

    Läs mer
    Bilfocus Dalarna – Text

    Bilfocus behövde textcontent till åtta olika landningssidor på sin nya hemsida. Efter att ha satt en tydlig och relevant URL-struktur gjordes en sökanalys, där sökord togs fram. Därefter producerades texterna för att optimeras mot Googles sökmotor. I det här fallet handlade det om bilmärkena Ford och Huyndai samt en lokal...

    Läs mer
    FST-Säkerhet – Text

    En hemsida fylld enbart med bilder kanske kan va snygg. Men den fyller kanske inte alltid det syfte som det ska. FST-säkerhet ville ha hjälp att skriva kvalitativa texter som var anpassade både för besökarna men även för Google.  Vår skribent fixade detta och resultatet hamnade tillslut på FST-Säkerhets nya...

    Läs mer

    Vilka typer av texter erbjuder ni?

    Eftersom BananByrån är en digital fullservicebyrå är de texter vi skapar ofta en del av de befintliga projekt vi jobbar med. Det kan vara content till hemsida, Google Ads-texter och andra annonstexter, texter till nyhetsbrev och copy till broschyrer och foldrar. Ibland hör kunder av sig och vill utöka sitt content för webben. Det kan bero på att det är för lite innehåll eller för korta texter på en hemsida. När det gäller kompetens har vår skribentstab erfarenhet från såväl journalistik som content marketing och reklamtexter. Oftast publiceras de online, sökmotoroptimerade och klara.

    Hur jobbar BananByrån med textproduktion?

    Inledningsvis sker en intervju med kunden. Vår skribent behöver veta vad företaget i fråga sysslar med, vilka som är behoven, hur målgruppen ser ut och vilket som är syftet med texterna. Den textproduktion vi gör handlar uteslutande om content för nätet, och därmed fortsätter arbetet ofta med att sökord och fraser för Google eftersöks. Därefter påbörjas produktionen. Precis som med allt annat på BananByrån vill vi skapa nytta genom resultat, och därför är våra texter alltid säljande. Tydliga instruktioner till läsaren/kunden och call to action som inte kan missförstås är måsten. Kunden får alltid godkänna texterna innan de publiceras.

    Var i Sverige håller ni till?

    Söker du copywriter eller seo skribent i Stockholm, Göteborg eller Dalarna? BananByrån finns representerade med kontor på dessa tre orter, men jobbar över hela landet. Vi är ett modernt företag som uppmanar våra medarbetare att styra över såväl plats som tid. Hör av dig med information om ditt behov, så hjälper vi dig så fort som möjligt.

    Vad innebär bra content?

    Det finns flera saker att ta hänsyn till när det ska produceras textinnehåll till en hemsida eller webbshop.

    1. För det första ska innehållet vara korrekt. Utmaning: För dig som är kunnig på nördnivå är det lätt hänt att det tas med för många detaljer, just för att du vill visa hur kunnig du är.
    2. För det andra ska innehållet vara relevant. Detta innebär att läsaren kan ta del av det förväntade innehållet och hitta vad hen söker. En länkad annons med rubriken ”Söker duktig copywriter” ska innehålla information om vad som förväntas av denna copywriter. Utmaning: Vad som är relevant för läsaren är inte alltid vad du tror, därför ska detta kollas upp innan arbetet med innehållet produceras.
    3. För det tredje ska texten vara begriplig. Detta behöver balanseras mot den första punkten, för det som är korrekt är inte alltid begripligt och tydligt. Utmaning: Du kan förolämpa läsaren om du skriver hen ”på näsan” och är övertydlig, som till ett barn.
    4. För det fjärde ska bra content vara engagerande och lockande. I det enorma flöde av information som finns i dag gäller det att stå ut. Utmaning: Om en text är alltför på och sensationslysten kommer du inte att få läsarens förtroende.