Vad är en grafisk profil?

En grafisk profil är ett företags visuella identitet. Den används till allt från hemsidor, till profilkläder, bilfolieringar och skyltar. Med en grafisk profil, levererad i en grafisk manual, håller du en professionell konsekvens i din visuella närvaro. Kontakta oss här så hjälper vi dig.

Vad ingår i en grafisk profil?

I en grafisk profil ingår logotype, val av typsnitt, färger och regler för hur annonser, trycksaker med mera ska användas. Profilen är byggd på ett sätt som utstrålar de värderingar du som företag har. Den tas fram efter att vår grafiska designer intervjuat dig, och därefter sker arbetet i dialog med dig.

Skulle du vilja ha hjälp med Grafisk profil?
Lämna ditt nummer så hör vi av oss!

    Några av de grafiska profiler vi skapat

    Ventbutiken – Grafisk Profil

    Ventbutiken säljer produkter inom ventilation. När vi fick uppdraget att skapa deras grafiska profil tänkte vi luftigt.

    Läs mer
    ScanArc – Grafisk Profil

    Ett företag som ScanArc behöver mycket informationsmaterial. Det är en komplex tjänst, att återvinna metall ur industriavfall. Det är viktigt att dels ha väldigt klara riktlinjer för sin grafiska kommunikation, till tryckerier och liknande, och dels är det viktigt att ha ett grafiskt uttryckssätt som talar om vad en gör....

    Läs mer
    Perers Färskbrödsbagarn – Grafisk profil

    Som företag är det viktigt att ha en visuell kommunikation som är konsekvent, som ger igenkänning. Vi skapade en grafisk profil till detta anrika bageri/konditori, som innehåller allt från val av typsnitt och färger till regler för användning med instruktioner.

    Läs mer
    FST-säkerhet – Grafisk profil

    FST-Säkerhet kom till oss med en gammal logotyp och… Nej det var bara en gammal logo. De ville nu skapa något som andades kvalitet och professionalism. Vi berättade att för att uppnå det i ett varumärke så måste all kommunikation vara konsekvent och genomtänkt. Detta uppnås med en väl genomarbetad...

    Läs mer