Tolka din data
En strategisk digitalbyrå. Vad pratar ni för språk?
Här kan du hitta förklaringar på alla konstiga förkortningar och skumma uttryck!
Här kan du hitta förklaringar på alla konstiga förkortningar och skumma uttryck!
Det beräknade totalbelopp du spenderat på din kampanj, ditt Ad Set eller din annons under hela dess schema.
Antalet gånger dina annonser har visats tillsammans med social information, vilket visar Facebook-vänner som har interagerat med din sida eller annons på Facebook.
Antalet gånger dina annonser visades har visats på en skärm.
Antalet personer som sett dina annonser minst en gång. Räckvidd skiljer sig från exponeringar, som kan inkludera flera visningar av dina annonser av samma personer.
Antalet klick på länkar i annonsen som ledde till destinationer eller upplevelser, på eller utanför Facebook. För annonser som marknadsför Instagram-profilvisningar, innehåller länkklickar klick på annonsrubriken eller kommentarer som ledde till annonsörens profil.
Antal gånger som du uppnått ett resultat, baserat på den målsättning och de inställningar du valt.
Antal klick på dina annonser.
Den genomsnittliga kostnaden för varje klick (alla).
Den genomsnittliga kostnaden för varje länkklick.
Det totala antalet aktiviteter som personer utfört som tillskrivits till dina annonser. Aktiviteter kan inkludera interaktioner, klick eller konverteringar.
Procentandelen gånger som någon har sett din annons och klickat (alla).
Procenten för gånger som personer har sett din annons och klickat på en länk.
Det totala antalet gilla-markeringar för din Facebook-sida som tillskrivits till dina annonser.
Antalet reaktioner på din annons. Knappen för reaktioner i en annons gör att mottagaren kan dela olika reaktioner på innehållet: Gilla, Älska, Haha, Wow, Ledsen och Arg.
Den genomsnittliga andelen av din video som spelades.
Hur många gånger din video spelades till XX% av dess längd, inklusive visningar som hoppade över till denna punkt.
Den genomsnittliga tid som någon tittade på en video.
Antalet gånger någon visat din video i det som inträffar först av minst 10 sekunder sammanlagt eller nästan hela längden.
Antalet gånger någon visat din video i det som inträffar först av minst 30 sekunder sammanlagt eller nästan hela längden.
Antalet gånger dina annonser visades/har visats på en skärm för vald åldersgrupp/målgrupp samt fördelat efter kön. Okänd innebär att användaren inte valt att visa sitt kön i sin profilinställning.
Totalt antal åtgärder som andra har utfört med dina annonser.
Antalet gånger dina annonser visades/har visats på en skärm uppdeladt per län.
Skulle du vilja ha hjälp med Tolka din data?
Lämna ditt nummer så hör vi av oss!