Därför finns BananByrån

När Daniel Åberg en gång i tiden, 2013 närmare bestämt, startade det som skulle utvecklas till BananByrån hade han redan tänket som utmärker byrån i dag: Vi ska hjälpa våra kunder att uppnå sina resultat genom att göra rätt marknadsföringsåtgärder – mediestrategi.
 
Kartan för effektiv marknadsföring har kraftigt ritats om de senaste åren. Från att pappersannonsering förlorar sin relevans, till att folk inte tittar på TV på bestämda tider, till att så kallat vanligt folk själva har chansen att säga vad de tycker om det som säljs via sociala medier. Huvudbry för marknadsförare, men en befrielse för folket.
 
 

Mediestrategi är vägen

Det kan vara frustrerande med utveckling. Det blir svårare att synas. Samtidigt som det på långa väger inte räcker med att BARA synas. Det gäller att vara relevant, och att ha ett erbjudande som är begripligt, lättillgängligt och kvalitativt. En tydlig call to action, som innebär att ett köp eller ett tagande av kontakt, eller vad det nu kan vara, är bara en gest eller ett klick bort. Det hela leder till att marknadsföring nu, mer än någonsin, måste vara strategisk. Mediestrategi är den enda vägen för att företag som vill att marknadsföringsbudgeten ska ge ett resultat som är värt pengarna. Och hur vet vi om så är fallet? Jo, med målspårning mäts hur effektiv marknadsföring är.
 
 

Jahapp, vad innebär det där då?

Mediestrategi, innebär att vi jobbar strategisk med din marknadsföring. Med målspårning ser vi vad dina kunder gör på din hemsida, och hjälper dig att tyda resultaten från Google Analytics. Utifrån det skapas och ändras för att höja antalet konverteringar, vilket kan vara klick på en call to action-knapp, att någon ringer ett nummer eller anmäler intresse i ett formulär. Det går inte att förutse allt som din målgrupp tycker, tänker och gör, och därför är arbetet med mediestrategi ständigt pågående. Små förändringar hela tiden, för att träffa mer och mer rätt. Stora aktörer som Google och Apple ändrar ibland spelreglerna, och dessa ändringar behöver det också tas hänsyn till i det strategiska arbetet.
 
 

Vill du veta mer?

Hur jobbar du med din marknadsföring i dag? Jobbar du strategiskt? Är mediestrategi vardagsmat för dig? Om inte, hör av dig till oss på BananByrån så berättar vi mer och hjälper dig. Vårt arbetssätt är flexibelt, för det måste det vara eftersom det inte finns en strategi som funkar på alla företag och produkter. Din mediestrategi behöver skräddarsys för att ge bästa tänkbara resultat för din verksamhet. Klicka på BananKontakt i menyn för att kontakta våra säljare!