Målspårning - mätbar marknadsföring
Om du vet vad dina besökare gör på hemsidan, ser du vad som är lönsamt och vad som ger resultat. Med hjälp av målspårning via Google Analytics och Google Tag Manager ger vi dig den möjligheten. Se vad din marknadsföring kostar, krona för krona, och vad den ger. Få full kontroll. Kontakta oss direkt.
Vad kan man se med målspårning?
Frågan är snarare vad man inte kan se… Du kan se hur många besökare som kommer in på din sida, från vilket land, stad, på vilken tidpunkt. Du kan se hur många som stannar och hur många som klickar vidare. Du kan se vad som läggs i varukorgen, vad som köps och vad som inte köps. Självklart ser du intäkterna och vilka produkter som säljer. Det framgår även vilka sidor som drar mest trafik, och vilka som håller kvar trafik (viktigt rent SEO-mässigt).
Vad gör jag med denna kunskap?
Även om du inte driver en e-handel har du nytta av denna matnyttiga statistik. Genom att se besökarbeteendet kan du dra slutsatser, och utöka eller ändra ditt innehåll på hemsidan. Om det är mycket trafik till en landningssida, men få som stannar – ja, då behöver den jobbas upp. Om en viss produkt säljer dåligt kan du också ta en funderare vad det beror på.
Målspåra annonser
Målspårning är speciellt effektivt för de som annonserar, oavsett om det är via Google Ads eller någon av de sociala plattformarna. Du kan nämligen se hur annonseringen går. Hur många klickar dina annonser, och hur många köper? Genom att anpassa annonser och landningssidor till varandra ökar du din quality score hos Google och får ner klickkostnaden. Spara tusenlappar!
Kontakta oss
Det finns mycket att säga om målspårning. Kontakta oss här nedan istället, så kan vi prata vidare.
Skulle du vilja ha hjälp med Målspårning?
Lämna ditt nummer så hör vi av oss!