Remarketing - tappa inte bort dina kunder

Med remarketing kan du påminna dina potentiella kunder om ditt erbjudande, även när de lämnat din hemsida eller app. Med annonser från Google Display Network, eller i sökresultatet, kan du nå ut till personer som tidigare visat intresse för din produkt. Hör av dig till oss på BananByrån så hjälper vi dig.

Vad är remarketing?

Har du sökt på ”sparkcykel”, bara för att senare se en drös annonser för sparkcyklar i Googles sök och på sociala nätverk? Det kallas remarketing, att hålla koll på dina besökare och vad de sökt på, för att kunna erbjuda dem dina produkter igen. Det finns många alternativ när det gäller remarketing-strategier, och vi berättar gärna för dig om du tar kontakt här nedan.

Varför gör man detta?

Det finns en god chans att en person som en gång visat intresse för dina produkter eller tjänster kan konverteras till en kund. Intresset finns ju redan, och kanske kom det något emellan  som avbröt köpet. Den potentiella kunden kanske glömde bort att hen var inne och tittade på dina produkter. Nu har du chansen att påminna.

Går det inte att förhindra detta med ad blockers och liknande?

Apples webbläsare Safari stödjer inte längre den typ av spårning som behövs mellan webbflikar för att remarketing ska bli möjlig. En del personer väljer även att inte tillåta cookies, och andra använder ad blockers. Kort sagt finns det användare som aktivt förhindrar kampanjer av den här typen, men det finns många som inte gör det. Om det är lönsamt eller inte för dig finns det bara ett sätt att ta reda på: testa.

Skulle du vilja ha hjälp med Google Remarketing?
Lämna ditt nummer så hör vi av oss!