Skapa en grafisk profil åt företaget och stärka ert varumärke!

Ni kanske har hört om att vi på Byrån har två stycken prisbelönta Digitala Designers?

Inte ? Läs mer om det här: http://www.branschkoll.se/smaforetagare-underskattar-den-grafiska-identitetens-betydelse/

Vi tycker såklart det är superviktigt att fortsätta prata, lyfta fram detta bland nya såväl som befintliga kunder.

Vad är då en grafisk profil, samt hur kan detta hjälpa dig som företagare?

En grafisk profil beskriver vilka färger, typsnitt och formspråk samt vilken logga som ett företag ska använda i olika trycksaker och digitala medier. Att ha en enhetlig grafisk profil är ett bra sätt att skapa ordning och samtidigt ge företaget ett uttryck som kunderna kan lägga på minnet. Det skapar trygghet hos kunderna och stärker ert varumärke. Bananbyrån kan göra en helt ny grafisk profil till företaget. Eller så ser vi till att piffa upp den gamla på ett bra sätt!

Så skapar vi en grafisk profil

Innan vi skapar en grafisk profil gör vi en analys av företaget, dess område och målgrupp. Den grafiska profilen ska matcha och tilltala just det kundunderlag ni har. Har ni en bred målgrupp kan ni behöva en grafisk profil som är klassisk och stilren. Om ni är inriktade på ett visst smalt område kan man vara lite mer kreativ och personlig vid utformning av den grafiska profilen.

Logotypen är en viktig del i den grafiska profilen. Den ska spegla företaget och samtidigt etsa sig fast på kundernas näthinna. Vi skapar ett enhetligt formspråk och plockar ut typsnitt och färgpalett som överensstämmer med den bild av företaget ni vill åstadkomma. Dessutom skapar vi en manual för hur den grafiska profilen bör användas i olika sammanhang.

Förnya den gamla grafiska profilen

Kanske har ni redan en grafisk profil som ni bara vill göra lite fräschare. Företaget har kanske en lång historia och en bred kundkrets som ni vill behålla. Inga problem! Vi skapar en grafisk profil som era trogna kunder kan känna igen, men som ändå känns ny och modern. Vi kan till exempel behålla era gamla färger, men lägga till ett nyare typsnitt. Eller så förändrar vi färgnyanserna lite till något som känns mer aktuellt i dag.

Att göra om sin grafiska profil är ett bra sätt att visa kunderna att ni är ett modernt företag som aldrig slutar att utvecklas. Kontakta Bananbyrån i dag för att höra mer om hur vi kan ta med er grafiska profil in i framtiden!