Kommunikationsbyrå Stockholm-BananByrån, Bajen och Bra vibrationer.

Så utformar du Title & Deskription perfekt utformat för Google.

Title & deskription är de små texterna som dina kunder möter först när de söker efter information på olika sökmotorer. Att optimera dessa texter är det enklaste sättet att göra “sökmotoroptimering” och leda in mer trafik från Google utan att behöva göra en faktisk optimering.

Här är några knep som du kan tänka på om du ska skriva Title & Deskriptions:

För visst kan det vara svårt att få korrekt info ifrån en byrå? Anlita då Kommunikationsbyrå Stockholm-BananByrån

Pris:
Om ni är ett företag som kan konkurrera med pris så är detta viktigt att visa i sökresultaten. Ord som billigt är en riktig klickmagnet. Även genom att använda sig av siffror (“Hotellrum från 709kr”) kan vara en effektiv metod för att dra till sig sökarnas ögon.

Färskhet: 
Att erbjuda “det senaste” kan även vara något som drar uppmärksamhet till sig. Om ni ligger i framkant i ert område så är detta verkligen något att lyfta. (“Vi erbjuder jeans av senaste modellerna”, “Vi har koll på de senaste trenderna inom marknadsföring”).

Volym: 
Att påvisa att man kan erbjuda ett brett sortiment kan vara en viktig konkurrensfördel. Det säger sig självt, med ett brett sortiment är det mer sannolikt att just jag som kund hittar vad jag söker hos er. Detta kan påvisas med (“Dalarnas största sortiment av kaffesorter”, “Nu med 200 olika jeansmodeller i lager”).

Snabbhet: 
Att kunna leverera snabbt, gärna igår är många gånger av yttersta vikt i en konsuments val av företag. Oavsett om det handlar om mat från de lokala pizzeriorna eller ett klädinköp från en webbshop så vill vi alltid att detta skall nå oss på kortaste möjliga tid (“Beställ innan 12,00 så skickar vi samma dag”, “Expressleverans inom 30 minuter eller pengarna tillbaka”).

Varumärke: 
Om ni handlar med för er kundkrets kända varumärken så är detta något att belysa för att sticka ut ifrån mängden (“Se vårens nyheter från Nike”, “Vi erbjuder ett brett sortiment av solglassögon från RayBan”).

Genom att använda dessa rätt enkla knepen så kommer ni ha chansen att optimera klickfrekvensen på just era länkar, leda in mer trafik på er site och därmed förbättra er optimering.

Källa: https://topdog.nu/ovrigt/titel-och-description/

Bananbyrån levererar-Kommunikationsbyrå Stockholm

I och med att vi är en digital byrå så har vi det fina privilegiet att kunna arbeta med kunder i ett större geografiskt omfång än någon som måste vara på plats för att utföra arbetet. Vi snörade därför på oss skorna, tog banan-o-mo-bilen ner till Stockholm för att testa vingarna i ett nytt landskap. Sen att denna resa var blott en täckmantel för Daniel att konvertera mig och Pär till Hammarbyiter var inte något som stod i mailet med information om resan.

Den första dagen börjar vi tidigt med att besöka företag och för att tala med dem om hur man profilerar sig i ett digitalt klimat. Många fina kundmöten och nyvunna kontakter är kvittot på dagen när vi avslutar rundar av lite tidigare än vanligt. Vi skall bevittna Hammarby´s premiär.

Vi stoppar en bit mat i magen och vandrar mot medborgarplatsen. Här är det milt sagt karneval. Explosioner och bengaler, snus och franziskaner(öl). Det är en väldigt intensiv och positiv känsla i luften. Jag som oinvigd bajen-supporter har ju enkom hört om huliganism och elände i fotbollssammanhang. Men det strålade kärlek till laget och till varandra, magiskt! Matchen slutade mellanmjölkiga 1-1 och vi banar iväg hemåt då vi skall upp dagen efter.

Hesa och glada delar vi en kopp kaffe på morgonen och åker sen in till stan igen för att besöka fler företag för att sedan klockan 5 avsluta dagen och bege oss upp till dalarna igen.

Sammanfattningen av vår resa är att jag och Pär nu kan sjunga med på fredagseftermiddagarna när Daniel trummar igång med hejarklacksvisor, vi fick med oss några fina projekt och till lika så kontakter. En väldigt lyckad resa kort sagt och vem vet, vi kanske utökar och slår rot även i Stockholm för att kunna hjälpa ännu fler företag. Tiden får se, tiden får se! / Elias på BananByrån

5+2=En klase.

Vi kan glatt säga att BananFamiljen sakta men säkert fortsätter att växa. Vid det här laget är det en hel del som träffat Pär, vårt kära skäggmonster, som ständigt ackompanjeras av den lilla skäggkammen som ligger i hans högra framficka. I början av juni utökar vi byrån med ännu en säljare men vi bygger även i vår produktionsavdelning med en ny grafiker, mer detaljer om dessa 2 to come.

Denna expandering går helt i linje med att vi ska kunna erbjuda varje kund en ännu bättre, mer personlig och professionell kontakt samt upplevelse med BananByrån. Detta skall även självklart i slutändan leda fram till en, för er verksamhet, optimal slutprodukt.