fbpx

Möt Musse – digital strateg i vardande

Masoud ”Musse” Ansari är andre man in på vårt kontor i Stockholm. Han gör Adam Niyazi sällskap, och alla som varit på stockholmskontoret kan vittna om den energi som finns där. Han titulerar sig junior strateg i dag, men han kämpar på för att uppnå nästa steg – digital strateg.

Mycket skägg och driv

Frågor som är lätta att ställa sig på BananByrån: vem av Musse och Adam som har mest skägg – och vem som har mest driv. De två herrarna har en hel del gemensamt, och den som inte visste bättre skulle kunna tro att de känt varandra mer än några månader.

Musse, du är senast in på BananByrån. Vad är det för ett ställe?

Det är som ett litet familjeföretag där alla anställda är nära varandra. En ovanlig byrå. Ovanlig på ett bra sätt ”inte som alla andra byråer”. Vi hyr inte in en konsult, vi gör jobbet tillsammans!

Vem är du?

Jag är född 1988 i Skarpnäck. Gick i Bergholmsskolan. Sen Farsta där jag läste ”sam” med inriktning fotboll.

Ville du bli fotbollsproffs som barn?

Japp. Jag har spelat i division 3. Min favoritspelare är Ronaldo. Jag fastnade för honom, hans spelstil, han spelade i Inter som är mitt favoritlag. Jag menar den riktiga Ronaldo alltså.

Den riktiga Ronaldo?

Ja alltså, inte Christiano…

Vad ser du för likheter mellan fotbollen och att jobba på ett företag som BananByrån?

Det är team och gemenskap, peppningen, drivet. Man har medgångar och motgångar, och när man ligger ner ska man ändå ta sig upp och leverera sin säljbudget – inte vara lat.

Vad har du jobbat med förut?

Som personlig tränare, som säljare och med ungdomar som hamnat snett i livet, som blivit omhändertagna.

Du är en sån som engagerar dig i andra människor?

Jag vill ju hjälpa folk – ge dem kontroll. Det är det som driver mig när jag jobbar med kunder också. Om jag gör ett bra jobb och hjälper en kund på ett bra sätt, vet jag att pengarna kommer att komma in. Om man bara ser pengar glömmer man bort kunden. Då tappar man kunden och tilliten. Det viktiga för mig är att veta vart kunden vill nå, vilken strategi de har i sitt företag.

Hur ser du på framtiden?

Jag vill lära mig allt för att kunna ge kunderna och företagen det de verkligen behöver. Jag vill kunna alla produkter, leva på referenser. Men det är viktigt att använda sin kunskap på rätt sätt och inte kväva kunden i produkter. BananByrån går bara uppåt, det ser man på alla siffror. Det ser ljust ut.

Vad hade du för förkunskaper om det digitala?

Jag var var intresserad, och alla sa att det bara växer. Tänkte ge det en chans men det var inget bestämt, och så hörde Adam av sig… Det är ett roligt jobb med mycket att lära sig. Det är kul att göra affärer.