Ni som hänger med i våra nyhetsbrev och/eller blogg har antagligen koll på att BananByrån under Januari lättade från de gamla regementsbyggnaderna i Januari och landade i nya lokaler nere på Garvaregatan 4 nere på stan i Falun. Vi är supernöjda och stolta över våra nya lokaler som erbjuder öppna ytor, en naturlig avdelare för bolagets olika delar och framförallt, en ökad möjlighet för oss att ta emot besök av dig, vår viktigaste resurs.
Vi ser gärna att du kommer in på ett besök, antingen en spontan drop-by eller ett planerat möte där vi kan sitta ner och prata mer om strategier för dig och ditt företag.
Trendspaning på nya kontoret.
>I den ständigt skiftande digitala miljö som vi jobbar med och dagligen nyttjar så är det viktigt att hålla sig uppdaterad. Att spana över horisonten efter nästa grej, de senaste trenderna är därför en viktig sak att göra.
Enligt den amerikanska tidskriften ”Forbes” så kommer ett antal trender dominera 2016, vi tänkte nämna några av dem.
Att reklamfilmer varit ett fenomen på internet ett tag nu, det har knappats någon med åtminstone ett litet intresse i den digitala världen missat. Nu ser det dock ut som att detta under 2016 kommer ta ytterligare ett steg framåt då Google, enligt Forbes, har bestämt sig för att inkludera video direkt i söket. Videofilmer kommer med andra ord kunna dyka upp bland textmaterialet på en vanlig Google-sökning. Då kan vi ju ställa oss frågan, vad är lättast, att läsa en massa text eller klicka igång ett lättillgängligt videoklick i jakten på information?
Under 2016 kommer Google erbjuda en komplex indexering av appar, något som förutspås kommer skapa en ny trend där allt fler företag kommer att slopa sina mobila siter och börja bygga appar istället. Fördelarna med appar kan vara många, man binder användarna närmare sig genom att få dem att ladda ner sin app, de går att anpassa lång mycket mer än en hemsida, etc.
Mobila plattformar kommer fortsätta att dominera. Allt tyder på att det är de mobila plattformarna som kommer spela den viktigaste rollen under 2016. Under 2015 gick den mobila användningen om den traditionella stationära och det var även under 2015 som Google lanserade sin ”Mobilegeddon”-algoritm, en uppdatering i hur Google indexerar hemsidor. ”Mobilegeddon” går ut på att hemsidor som är anpassade för mobila enheter lyfts fram på Google medan de som inte är det knuffas bakåt. Så att de mobila enheterna är här för att stanna är det inget snack om och det är viktigare nu än någonsin innan att tänka på hur man optimerar sina siter.
Källor: