fbpx

Varumärkets betydelse som leder till Förtroendeingivande digital marknadsföring

Vad roligt att du läser vår blogg eller kanske hittar våra inlägg via digitala marknadsföringskanaler.
Oavsett hur du hittar till oss, så är vi glada om vi kan reda ut en del funderingar eller dessutom få dig att skapa nya kreativa tankar.

 

Vi på BananByrån kommer aldrig bombadera er med tråkig information eller ovett. Vi har en tanke att ni skall kunna ta del av vår expertis och kunna nyttja sunda, väl genomtänkta funderingar till något som ni har användning av i ert företagande.

 

Det är fantastiskt att jobba med människor involverade i företag som verkligen speglar ett sunt och genuint samarbete, företagare emellan. Vi hoppas du också känner så oavsett om du är kund eller är nyfiken på vår organisation.

 

Vi på BananByrån har nu arbetat fram över 140 st varumärken! Vi är alltid lika stolta att ta emot nya företagare likväl som att fortsätta vårt digitala samarbete med befintliga kunder.
Vi vill reda ut ett par saker och ge er en inblick i 1 (ett) bra samarbete.

 

Vad är då ett varumärke?
”Varumärke har en grundläggande betydelse för individualisering av ett visst företags produkt och för dess marknadsföring. Märket blir härigenom bärare av produktens positiva intryck hos konsumenten”- Källa Wikipedia

 

Varumärkesarbete är faktiskt inte enbart att sätta en snygg detaljerad Logotyp eller grafisk profil.
Ett varumärke är beständigt, det talar om mer än vad de flesta tror när det gäller er verksamhet.
Som företagare lever ni på era goda kontakter med konsumenten eller kunden som får er vardagsekonomi och kanske anställdas ekonomi att gå ihop. Era kunder handlar, eller abonnerar era tjänster.

 

Ditt varumärke och namn speglar exakt det som du själv vill tala om för dina kunder. Val av form, färger, typsnitt uttryck i form av kampanjer är bara ett exempel på hur dina kunder associerar ditt företagande.

Sedan fornminnens tider har vi alla i samhället matats med information och reklam för att associera en tjänst eller vara till ett varumärke.

 

Vi lär oss ständigt att ta in information i form av digital marknadsföring och reklam via annonser, tidningar, Media, Webb samt annat. Du pumpas med information, en information som din hjärna lär sig att sortera. Sorteringen kommer till användning då du som exempelvis skall planera att renovera köket eller köpa den nya familjebilen. Snabbt vet du oftast vart eller vem du skall söka dig till, visst har vi rätt?

 

Den nya generationen som växer upp, likväl som dagens generation har så mycket instrument av användbara sökningar exempelvis via Google eller annan sökmotor som assisterar vardagens måsten och sökningar. Detta resulterar i att konkurensen om marknadsandelar för småföretag är än hårdare.

 

Någon framtid för att tro på det klassiska ”andra sprider mitt varumärke” har en viss del sanning. Dock så är ett varumärke ditt ansvar som företagare att sprida, stå upp för och framförallt vara stolt över att presentera.

 

Tillsammans med ditt varumärkes arbete krävs det oftast att ni anlitar en Pr, Reklam,Media,Webb, Byrå. Ditt varumärke kan arbetas i enormt många delar. Digital marknadsföring är enbart en del av de enorma möjligheterna som finns för dig som företagare. Sökmotoroptimering eller Google annonser tillsammans med en väl arbetad hemsida och ett väl genomarbetat varumärke. Det är en bra start!

 

Du bör vara aktiv i ditt arbete, veta vad du vill.
Visst är det väl så att de större företagarna har större chanser att nå ut till fler kunder, ja det handlar om ekonomiska tillgångar. Desto större ekonomisk plånbok, desto större marknadsföring.
Det som är viktigt är att börja, komma ifrån startgropen och klättra ett par hinder, våga satsa och vara medveten om att din tid är viktig. Sätt igång med era kreativa ideér och anlita en byrå för utveckling av ert företagande idag!

 

Vad vi ser och som gör oss till experter på området är konkurrenskraftigheten i den tuffaste branschen av dem alla.

 

Att spegla ett varumärke och Digitalt marknadsföra oss mot konkurrenter som också är experter på området. Vi gör matchen varje dag, varje timma och varje år. Vi kommer att fortsätta vara konkurrenskraftiga på vårt område idag,imorgon sålänge som vi gör ett bra arbete till er kunder.

 

En kunds berättelse om ökade marknadsandelar och högre intäkter i kombination med företags utveckling gör oss stolta (då vi vet att vi ligger bakom en hel del)

 

Därför kommer nedan en berättelse och information som berättar för er hur ett samarbete med BananByrån kan se ut. Välkommen du också till ett varumärke som är förtroendeingivande, lättsamt och otroligt konkurrenskraftigt, välkommen till BananByrån!

 

MT Utveckling & Friskvård
”BananByrån har under den tiden vi haft samarbete styrt upp företagets reklamkanaler för att optimera spridningen av vårt varumärke och därigenom ökat elevantalet hos oss. Vi är mycket nöjda med Bananbyråns jobb”

Vi passade på att ställa ett par viktiga frågor till Mt Utveckling & Friskvård som återspeglar BananByråns arbete med Mikael.

 

Vad var fördelen som du kan se att anlita BananByrån?
“Att de kunde ta hand om allt från planering till färdig produkt.”

 

Hur har vår assistans under, efter och nutid fungerat i vårt arbete tillsammans?
“Den har fungerat mycket bra till stor del beroende på den naturliga kontakten med Bananbyrån.”

 

Vad ser du som den främsta egenskapen i vår organisation?
“Kunnigheten och den lokala förankringen”

 

Varför skall man anlita BananByrån?
“Varför ska man inte göra det!?”

 

Tjänster: Grafisk profil, Logotyp. Sökmotoroptimering, Ny hemsida, Medieplanering och mediebyråassistans, Affiliate marknadföring

MT utveckling är ett utbildningsföretag som startades 2002 och har sedan dess friskvårdsutbildat hundratals massörer, massageterapeuter och mobiliseringsterapeuter. MT utveckling har en idé att man ska kunna utbilda sig utan att behöva ta tjänstledigt och därför så är alla deras utbildningar s.k. distansutbildningar. Detta innebär att eleverna finns på plats vid 1 tillfälle i månaden och däremellan studerar de på egen hand hemma med handledning från friskvårdsskolan. Detta gör att den ekonomiska biten blir mindre för eleverna samtidigt som eleverna kan ta allt i sin egen takt.
För att läsa mer om vår kund klicka här Till Friskvårdsutbildning