Söker du argument för att genomföra förändringar på din arbetsplats? Förbättra möjligheten att ta beslut med ett väl underbyggt förslag. Kontakta oss på BananByrån så ger vi dig argument som styrelsen inte kan motstå.
Balans mellan gammalt och nytt
Det ligger i vår mänskliga natur att vara försiktiga inför förändringar. Samtidigt finns det alltid de som vill skynda framåt utan att ta lärdom av det som varit. Mellan dessa två inställningar finns det balans, och det brukar i slutändan vara förnuftet som segrar. Men det krävs argument för att förnuftet ska segra.
Svårt att förklara tekniskt krångel
Många av de marknadschefer och motsvarande som vi pratar med stångas med samma problem: de är pålästa, hänger med i den digitala utvecklingen och har goda idéer. Men på styrelsemötet blir det stopp, för att det är svårt att förklara krångliga tekniska saker på ett begripligt sätt. Speciellt för de som inte har lika bra koll. Och så blir det en annons i lokala bladet istället för en sociala media-kampanj. Igen. Men det behöver inte sluta så.
Få igenom dina idéer – med argument från oss
BananByrån hjälper dagligen företag med deras digitala närvaro och har gott om konkreta exempel på kunder som satsat på det digitala – med framgång. Kontakta oss här så kan vi berätta mer. Det som utmärker oss är att vi jobbar strategiskt med marknadsbudgeten, vilket innebär att det alltid finns ett mål med de åtgärder som görs. Vi mäter också dessa åtgärder. Annars går det ju inte att veta om målet har uppfyllts eller inte. Ett första steg är då alltid en mediestrategi – som blir en genomgång av din digitala närvaro, med konkreta förslag. Detta ger dig kött på benen inför förhandlingar. Läs mer om mediestrategi här.
Ta med dig ett genomarbetat underlag till styrelsemötet
Våra mediestrategier är populära produkter bland kunderna. Ofta leder de till att vi anlitas för att utföra det jobb vi kommit fram till att behöver göras. Ibland har kunden en dedikerad avdelning och sköter åtgärderna själva. I båda fallen skapar vi värde för våra kunder. I flera fall har marknadsavdelningar fått gehör för sitt digitala tänk med en genomarbetad mediestrategi från BananByrån. En styrelse vill se konkreta råd som pekar på ökad intäkter och/eller besparingar, och därför är ett sådant genomarbetat dokument en god idé.
En vinning även för miljön
Vi är nog inte ensamma om att förfäras över all pappersreklam som trycks ner i brevlådorna, trots att vi skriver 2018 i våra kalendrar. Detta rimmar knappast väl med den miljöfokus som allt fler företag och privatpersoner har i dag. Genom att gå över till digital marknadsföring får du inte bara effektiv och mer lönsam, mätbar marknadsföring – du är skonsammare mot miljön också. Ta med dig även detta till styrelsesammanträdet.