Djungeltrumman

Vad händer på BananByrån?

Här i bloggen uppdaterar vi läget och tänket kring BananByrån. Ta del av nyheter från byråns utveckling, omvärldsbevakning från den digitala världen, tips och tricks och allmänna apkonster i största välmening. Häng med på vår resa!

Nu byter vi Varumärkesnamn på vår Digitala byrå!

Det första inlägget på en ny hemsida heter Hello World! Det här är det sista inlägget.. Iaf för nu.. Det har varit en kul och intensiv resa. På bara sju år har vi gått från 0 till 700 kunder. Dalarnas största digitala byrå, och den första. I början jobbade vi bara digitalt, men med tiden har vi växt och blivit...

Läs mer
Våra tre digitala levnadstips i coronatider

Hur kan man begränsa effekterna av coronautbrottet? Det digitala ger oss verktyg för att hantera, bemöta och gå runt de problematik som coronaviruset ställer till med just nu. Som den digitala byrå vi är, har vi sedan länge ett arbetssätt som vi nu får än större nytta av. Så varför inte dela med oss av det? Kanske kan det hjälpa...

Läs mer
Välkommen Marcus och Linda

BananByrån har nöjet att välkomna två nya medarbetare: Marcus Hanser, varumärkesexpert och senior copywriter, och Linda Berghov, art director. Ett lyckat samarbete ledde till anställning Marcus Hanser och BananByrån har arbetat ihop sedan hösten 2019. Samarbetet resulterade i att parterna slog sig ihop, och Marcus är numera anställd av BananByrån. Du kan läsa mer om Marcus Hansers bakgrund i vår...

Läs mer
Bästa reklamen från Super Bowl 2020

För oss reklamälskare har det varit lite av lilla julafton, Super Bowl gick av stapeln i helgen. Och i samband med det stora TV-eventet satsar de stora annonsörerna ännu större. Över 100 miljoner tittare är ju trots allt en hyfsad mängd, eller hur? Som vanligt fylls YouTube upp med ”best of”-samlingar. Men denna tycker vi är ganska bra och lagom...

Läs mer
”AR-glasögon kommer att ersätta smartphones” – intervju med Niclas från Immersivt.se

Vi tar ett snack med Niclas Johansson på Immersivt.se om VR, AR och AI. Niclas är en av de personer som har bäst koll på utvecklingen inom virtual reality (VR) och augmented reality (AR) i Sverige. Sedan 2016 har han drivit kunskapssajten Immersivt.se (hette tidigare VR Sverige), som fokuserar på praktisk tillämpning av tekniken. E-handel möter VR – provtester på...

Läs mer
BananByrån inleder samarbete med varumärkesexperten Marcus Hanser

BananByrån har inlett ett samarbete med varumärkesexperten och senior copywritern Marcus Hanser, som har en lång erfarenhet inom reklambranschen och bland annat skriver krönikor i branschtidningen Resumé. Detta samarbete ger fördelar för båda parter, och i slutändan innebär det att kunderna gynnas. – Han är expert på områden där vi inte haft samma expertis som inom det digitala. Samtidigt är...

Läs mer
Säg hej till Andrej Rosén – hemvändare på BananByrån

Andrej Rosén jobbade ett tag på BananByrån, men bestämde sig för att pröva vingarna inom hotellbranschen. Han saknade sina ApKompisar, och är nu åter här i bananernas förlovade land. Läs mer om Andrej här. Hej och välkommen åter! Vad är det du gör på byrån? Hej och tack! Jag är projektledare och har hand om vissa partners. Det är mig...

Läs mer
Rickard Lyko om centrumdöden: Det är lönlöst att försöka stoppa en förändring

I syfte att ge konkret hjälp till e-handlare och butiksägare intervjuade BananByråns Dan Forslund Rickard Lyko, VD för framgångsrika Lyko.se som nyss passerat en miljard i omsättning. Ämnen som berörs är framtiden för e-handel och ”centrumdöden” som drabbar allt fler köpcenter och butiker. Rickard tror att vi i framtiden kommer att få ser fler e-handlare och fysiska butiker i samarbeten....

Läs mer
BananByrån önskar trevlig semester!

Nu är det sommar, nu är det sol, och semestertider på BananByrån. Vi önskar alla trevliga kunder, medarbetare, deras hundar, getter och andra trevliga krabater en riktigt trevlig semester! Planen för oss Bananer är att vila upp och njuta med nära och kära, så vi är redo inför alla spännande saker som väntar i höst. Glöm inte bort att vila...

Läs mer
Beachhandboll – BananKul lördag

Vi på BananByrån sitter inte bara och analyserar, producerar och äter bananer. Vi gör en hel del kul tillsammans också. Nu i helgen deltog vi i en tävling i beachhandboll, och lyckades faktiskt bli trea av cirka 10 lag. Om ni inte visste om det, har Lugnet en fin anläggning för beachhandboll. En sandlåda med målburar på vardera sidan kan...

Läs mer
Nu blir det lättare att synas på Google

Det händer mycket med Googles sökmotor just nu. Uppdateringar av sökalgoritmen har gjorts under hela våren, och nyligen har en implementering gjorts för att fler sajter ska kunna synas. Flera uppdateringar från Google har gjorts senaste tiden, och flera av dessa är så kallade ”core updates”. Enligt information från Google själva rör uppdateringen som ska ge synlighet för fler domäner...

Läs mer
Vikten av optimerade landningssidor

Det finns mycket att vinna på att optimera sin hemsidas landningssidor, och det krävs mindre arbete än du tror. Vinsten är en ökad chans till intäkter genom dels fler affärer, men även färre utgifter. Vill du ha hjälp av oss med detta? Ta kontakt här. Informativ slår snygg, användbar slår informativ Det spelar ingen roll hur snygg din hemsida är...

Läs mer
Grönt är skönt – sista miljötemat

Grönt är skönt. Det är även BananByråns avslutande miljötema. Sedan i höstas har vi jobbat med ett tema i månaden, och här kommer en avslutande rapport för vårt arbete. I vanlig ordning med de anställdas egna tips. En kort resumé I BananByråns grafiska profil finns sex olika färger. Dessa färger står alla för olika element. Vad vi har gjort är...

Läs mer
Mät indirekt konvertering – kunderna handlar inte alltid direkt

Konvertering är vad vi alltid fokuserar på här på BananByrån. Marknadsföringen ska inte vara pengarna i sjön, utan hela tiden fungera som en investering där du som kund ökar förfrågningar samt intäkter. Därför ska även de indirekta konverteringarna mätas. Plus att du behöver tänka varumärkesbyggande. Kunder som konverterar direkt är enklare att mäta Som e-handlare är det ditt drömscenario att...

Läs mer
Sand – januaris miljötema på BananByrån

När vi kom in på miljötemat sand blev det lite svårare. De diskussioner som hållits internt har ofta kommit att handla om vatten, då sand är förknippat med öken som är förknippat med torka. Här kommer några tankar kring detta. Sand – vårt näst sista miljötema I vår serie med miljöteman har vi nu kommit till det som en gång...

Läs mer
Är din hemsida redo för röstsök?

Röstsök, det vill säga muntliga sökningar med röstassistenter, förutspås bli en av trenderna under året. Vi går här igenom vad det innebär och hur du kan utnyttja detta. Vilka tjänster för röstsök finns det? De vanligaste och mest lättillgängliga söktjänsterna är de som finns inbyggda i mobiltelefonerna. Siri från Apple och Google Assistant från Google är de vanligaste, men det...

Läs mer
BananByrån på ny adress i Stockholm

Nu flyttar BananByrån till ny adress Solna. Från och med 1 februari 2019 finns vi på Greta Garbos väg, i fina luftiga lokaler som bär på anor från fornstora filmdagar. Kontakta stockholmskontoret direkt här. BananByrån flyttar från Älvsjö till Solna Sedan 2018 finns BananByrån i Stockholm. Vi har under snart ett år huserat på Johan Skyttes väg intill Stockholmsmässan, men...

Läs mer
Liza och Marcus – nya på BananByrån

Nu presenterar vi de två senaste tillskotten i BananFamiljen. Liza Knutsson är ekonomiassistent och administratör, och Marcus Almlund är junior digital strateg. Båda kommer att hjälpa kunderna, men på olika sätt. Vikarie för Hanna Liza kommer att vikariera för Hanna Nygren, som är hemma med en nyfödd dotter. Från kontoret i Falun sköter Liza fakturering, attestering, ansvar för ekonomi och...

Läs mer
Den livgivande solen – det gula i BananByrån

Under december är det solen som har varit BananByråns miljötema. Här kommer våra tankar och tips kring hur sol och miljö kan kopplas ihop. Först en liten recap Sedan i september 2018 har vi månatligen haft ett tema på BananByrån, där ett element från vår grafiska profil lyfts upp i samband med ett sammankopplat ”miljöelement”. Läs mer om detta här....

Läs mer
BananÅret som var 2018, och ApKonsternas år som kommer 2019

Det har hunnit gå ett helt år sedan förra nyårskrönikan. Dags att sammanfatta året, och det görs med orden struktur, rutin och expansion. Det övergripande är att vi skapar värde för våra kunder, och för oss själva. Vi gör skillnad. Expansion till tre städer 2018 för BananByrån kännetecknas av etablering i två ytterligare städer: Göteborg och Stockholm. BananAndan, vårt sätt...

Läs mer
BananByrån är nu Google Partner

Du hittar nu en ny symbol på BananByråns hemsida. Nämligen ett certifikat som visar att vi nu är Google Partner inom Google Ads. Våra fokusområden är Search Ads och Mobile Ads. För dig som vill hitta Google Partner – kontakta oss här. Vad innebär en certifiering som Google Partner? Detta innebär att vi har visat för Google att vi dels...

Läs mer
Uppdatera inte WordPress till 5.0 – varning från BananByrån

WordPress släpper i dag en större uppdatering som innebär grundläggande förändringar för plattformen. Det kommer bland annat en ny texteditor. Men uppdatera inte, under några förutsättningar! Mycket kan gå fel. Hur mycket behöver jag bry mig om detta? Du som är kund hos BananByrån behöver inte bry dig nämnvärt. De kunder som har supportavtal med BananByrån hanterar inte den här...

Läs mer
Skogen ur ett personligt perspektiv & skogsvänliga tips

November är till ända, och vårt miljötema skog är över. Här följer insikter och tips kring skogen. Men även vår medarbetare Dans egen berättelse om skogens betydelse för honom. Skogen som lekplats För mig har skogen alltid varit viktig. När jag var liten var det den eviga lekplatsen, framförallt under sommarloven. Jag och kompisarna var ute från morgon till kväll,...

Läs mer
Känner du dig bakbunden med dina digitala idéer? Vi ger dig argument

Söker du argument för att genomföra förändringar på din arbetsplats? Förbättra möjligheten att ta beslut med ett väl underbyggt förslag. Kontakta oss på BananByrån så ger vi dig argument som styrelsen inte kan motstå. Balans mellan gammalt och nytt Det ligger i vår mänskliga natur att vara försiktiga inför förändringar. Samtidigt finns det alltid de som vill skynda framåt utan...

Läs mer
Hur snabb är din webbplats? Mät med PageSpeed Insights

Google erbjuder en möjlighet till att mäta hastigheten på din hemsida med hjälp av sitt verktyg PageSpeed Insights. Med hjälp av detta verktyg får du värdefull information om vad som behöver förbättras. Nu har det skett en uppdatering, som innebär hårdare krav på mobilversioner av sajter. Varför ska en hemsida gå snabbt? Google sitter i en speciell position, då företaget...

Läs mer
Möt Musse – digital strateg i vardande

Masoud ”Musse” Ansari är andre man in på vårt kontor i Stockholm. Han gör Adam Niyazi sällskap, och alla som varit på stockholmskontoret kan vittna om den energi som finns där. Han titulerar sig junior strateg i dag, men han kämpar på för att uppnå nästa steg – digital strateg. Mycket skägg och driv Frågor som är lätta att ställa...

Läs mer
Så kan du vara skonsammare mot jorden – BananByrån tipsar

Under oktober månad har vi kört vår andra temamånad. Här kommer reflektioner och tips från våra medarbetare på hur du kan vara snällare mot jorden. Moder jord kallas det ibland, klotet vi lever på. Symboliken är inte alls dum, eftersom jordbollen faktiskt sköter om oss lite som en moder sköter sina barn. Ser till så vi får näring, växer och…...

Läs mer
Jobba på distans är mer än att inte vara på kontoret

När du jobbar på distans och styr din egen arbetstid och -plats finns det en hel del att tänka på. Här kommer några konkreta råd från dina vänner på BananByrån. Häromveckan skrev vi ett blogginlägg om att jobba på distans. Det publicerades även som debattinlägg i Dalarnas Tidningar. Inlägget väckte intresse och fick en del respons – uteslutande positiv sådan....

Läs mer
BananRaketen är i luften – nu letar vi fler stjärnor

Jösses vilken fart det är på BananByrån nu! Vi är nyss hemkomna från en givande konferens, där action har varit fokus. Med oss finns en varm känsla av att jobba ihop med extremt kompetenta medarbetare. Intern utbildning utifrån intern expertis Eftersom så mycket utvecklingsarbete pågår under normal arbetstid, blir våra konferenser en chans för medarbetare att dela med sig av...

Läs mer
Vi skapar värde – här kommer en liten fundering kring webbens utveckling

Nätet blir mänskligare! Google, Facebook och övriga ledande aktörer går mer mot automatisering och AI. Även om allt är i sin linda, anpassar vi oss och njuter av färden. Även om ambitionen funnits där länge, blir det allt tydligare att internet är till för sina användare. Jättar som Google och Facebook vill med sina uppdateringar se till så att deras...

Läs mer
Ordningsam Vikarierande kommunikatör/administratör sökes

Vår livlina och stöttepelare Hanna ska få en bebis. Därför behöver nu Dalarnas ledande byrå inom strategisk digital marknadsföring en vikarierande kommunikatör/administratör. Du utbildas av Hanna i förväg, så att du är redo och taggad i december när hon ska gå på föräldraledigt. Vikariatet är tidsbegränsat, minst 4 månader. Läs mer här

Läs mer
Hanna bytte storstad och opera mot djungeln och Bananerna i Dalarna

Möt Hanna Nygren, numera varm i kläderna som administratör och kommunikatör på BananByrån. Hon är en öppen och utåtriktad person som alltid har nära till skratt, och som passar perfekt in i djungelgänget på byrån. Jag trivs! Det bästa är att det är så god ton mellan kollegorna och mot kunder, säger Hanna. Jobbat med reklam och dans Hanna Nygren...

Läs mer
Så kan du spara vatten i din vardag

Minns du att vi berättade om BananByråns miljöarbete? Här kan du friska upp minnet. Nu gör vi ”bokslut” på första månaden, och levererar tips från vårt pågående arbete, som dykt upp vad gäller att spara på vatten. BananByråns tips för att spara vatten   Var medveten om vattnet i badrummet, där finns det flera val vi kan göra som skapar medvetenhet...

Läs mer
GTD – en enkel metod

Nu börjar det närma sig arbete igen, och säkerligen är det mycket att göra både privat och på jobbet när vardagen intar normalläget. Här kommer ett tips från oss på BananByrån. Det handlar om något som alla företag brottas med: att få saker gjorda utan att stressa ihjäl sig. GTD – en enkel metod Det finns en amerikan som heter...

Läs mer
Vi tar ansvaret för att bidra till en grönare planet

Det är lätt att framhålla sin egen ideologi och moral som företag i sociala medier. Men på BananByrån tror vi på mer action och mindre skryt. Därför har vi kört igång en egen miljökampanj internt, som vi även avser att sprida utåt som inspiration. Miljöarbete enligt den grafiska profilen För att få en tydlig BananKoppling till detta miljöarbete har vi...

Läs mer
Därför finns BananByrån

När Daniel Åberg en gång i tiden, 2013 närmare bestämt, startade det som skulle utvecklas till BananByrån hade han redan tänket som utmärker byrån i dag: Vi ska hjälpa våra kunder att uppnå sina resultat genom att göra rätt marknadsföringsåtgärder – mediestrategi.   Kartan för effektiv marknadsföring har kraftigt ritats om de senaste åren. Från att pappersannonsering förlorar sin relevans,...

Läs mer
2017 – vilket år

2017 – vilket år. Temat har handlat om överlevnad, på olika sätt. Året i sig överlevde inte, för nu välkomnar vi dess arvtagare – 2018. Min egen överlevnad – insikt Vi inledde med att sparka igång det nya året i Bruksvallarna, där vi hade kul i snön och jobbade med teamworket. Åkte skidor och skoter. Jag var med om en...

Läs mer
BananByrån – nu fler och vassare

Nu växer det så det knakar i BananPlantorna här på byrån. Vi har blivit fyra personer starkare under hösten, vilket medför ett utökat skillset för byrån generellt. Den största förändringen som ni kommer att märka är dock kraftigt ökad fokus på det som är BananByråns hjärta: Strategisk Marknadsföring.   När marknadsföringen är strategisk går våra kunders pengar till sådant som...

Läs mer
BananaUpdate – Vi växer i takt med vår vision

Nu när vi har semestertider, och njuter av fint väder med sol och bad, finns det ibland tid att reflektera över tiden som gått. Det var precis det som hände oss hårt arbetande Bananer här på Byrån en skön sommardag. BananByrån har en långsiktig plan för hur vi ska sprida vårt varumärke och göra världen lite snyggare och bättre. Vi...

Läs mer
Morgondagens Internet kommer att vara krypterad! Läs mer om SSL och HTTPS.

Detta är för er alla som idag har en hemsida/e-handel och fortfarande använder er av HTTP. Det är nu dags att emigrera till HTTPS innan Google Chrome och Firefox ger er en otrevlig överraskning bredvid webbadressen i webbläsarfönstret, ”Inte säker”. Du har säkert hört talas om HTTPS, som är den säkra versionen av HTTP (Hypertext Transfer Protocol). HTTP är det...

Läs mer
Kommunikationsbyrå som är mer än en snygg fasad

En bra kommunikationsbyrå ska vara mer än bara en snygg fasad. Vi på Bananbyrån vill vara mer än bara kosmetika för att dölja ett tomt innehåll. Hos oss möter ni riktiga kommunikationsproffs, vi är ett team av allt från konstnärer till programmerare och ekonomer. Ett lag som arbetar för att ge våra kunder det allra bästa. Genom möten öga mot...

Läs mer
Kommunikationsbyrå Falun tar höjd – BananByrån summerar 2016

  BananByrån – Året som gått för vår kommunikationsbyrå Falun Vårt fina BananByrån en kommunikationsbyrå Falun har tagit sig igenom det gångna året i svett och tårar, glädje och hunger med bravur. 2016 var det tuffaste, mest utmanande året i vårt bolags historia. Här nedan kommer en kortare summering från året som har gått. BananByrån har strax klarat av sitt...

Läs mer
BananFörstärkning med Thim och Simon

BananByrån har fått en tidig julklapp med två nykläckta Bananer. Vi är stolta att presentera Thim (t.v.) och Simon (t.h.). Thim stärker upp produktionen och möjliggör mer avancerade digitala lösningar för ditt företag. Med flera programmeringsspråk i portföljen kommer Thim ta den digitala utvecklingen av ditt företag till nya dimensioner. Boka ett möte med Thim för att diskutera utvecklingen av er hemsida. Du hittar...

Läs mer
Trubbel i paradiset utan mobilanpassning av hemsida!

Hur söker du information på nätet idag? Många skulle nog säga att mobilen idag är den enheten som du har närmast tillhands för att söka rätt på information. “Mobile-first” är ett uttryck som du säkert känner igen. Har du inte hört det tidigare förstår du säker snabbt vad det handlar om. Uttrycket “mobile-first” innebär att vi går mot eller att...

Läs mer
Skapa en grafisk profil åt företaget och stärka ert varumärke!

Ni kanske har hört om att vi på Byrån har två stycken prisbelönta Digitala Designers? Inte ? Läs mer om det här: http://www.branschkoll.se/smaforetagare-underskattar-den-grafiska-identitetens-betydelse/ Vi tycker såklart det är superviktigt att fortsätta prata, lyfta fram detta bland nya såväl som befintliga kunder. Vad är då en grafisk profil, samt hur kan detta hjälpa dig som företagare? En grafisk profil beskriver vilka färger,...

Läs mer
Ditt val för SEO i Dalarna

SEO i Dalarna – Möt era kunder med sökmotoroptimering Läs mer om vårt SEO-erbjudande här Er webbplats är det viktigaste verktyget för att bygga ett starkt varumärke. Genom att använda sökmotoroptimering, så kallad SEO, kan ni stärka er närvaro och möta era kunder. Vi på Bananbyrån är en SEO Byrå som professionellt arbetar med att hjälpa olika företag och branscher...

Läs mer
Apan på Trendspaning

Annonsering med video är ett utmärkt sätt att nå din målgrupp och nya potentiella kunder. Videos delas mellan vänner och bekanta och du får på så sett en bra spridning. Som bekant är YouTube världens näst största sökmotor som också är nära integrerat med Googles sökfunktioner. Precis som med sökmotoroptimering har du på Youtube större chanser att hittas av sökare...

Läs mer
Nyanställning, stipendier inom grafisk design och nytt kontor

Ny personal. Vi på BananByrån kan med stolthet säga att vi fått förstärkning på kontoret. Från den svenska huvudstaden har vi lyckats locka ingen mindre än grafikern Christer Florén till vårat kontor. Christer har kommit till kontoret för att öka vår kapacitet och bredda vår kunskap. Vi ser fram emot att sätta honom i arbete och låta honom flexa sina...

Läs mer
Viktig information om vårt kontor!

På Banankontoret badar nu golv och väggar vilket har resulterat i att vi kommer förflytta oss under de närmaste månaderna till ny adress. Det uppdagades en vattenläcka i en av våra utrymmen, där vattnet runnit under en längre tid från en brusten vattenledning. Detta påverkar ej oss eller er som kunder, vi skapar och har möten med våra kunder i...

Läs mer
Kommunikationsbyrå Stockholm-BananByrån, Bajen och Bra vibrationer.

Så utformar du Title & Deskription perfekt utformat för Google. Title & deskription är de små texterna som dina kunder möter först när de söker efter information på olika sökmotorer. Att optimera dessa texter är det enklaste sättet att göra “sökmotoroptimering” och leda in mer trafik från Google utan att behöva göra en faktisk optimering. Här är några knep som du...

Läs mer
Ordentligt installerade på nya kontoret.

Ni som hänger med i våra nyhetsbrev och/eller blogg har antagligen koll på att BananByrån under Januari lättade från de gamla regementsbyggnaderna i Januari och landade i nya lokaler nere på Garvaregatan 4 nere på stan i Falun. Vi är supernöjda och stolta över våra nya lokaler som erbjuder öppna ytor, en naturlig avdelare för bolagets olika delar och framförallt, en...

Läs mer
Igång igen efter julledigheten.

Åter igen hör man hur det tassas omkring på BananByråns kontor. Det knackas på tangentbord och droppar av kaffe faller från filtret ner i kannan. Vi är tillbaka från julledigheten, utvilade och grymt taggade för ett nytt år.   Vi är även speciellt glada då vi fått en ny medarbetare, Pär. Pär kommer arbeta med kundrelationer och vet vad det...

Läs mer
God Jul önskar BananByrån!

Julfriden sveper över Sverige. På Bananbyrån har personalen börjat förbereda sig inför storhelgerna. Det har varit ett händelserikt år. 2015 var året då företaget tog steget från att vara en uppstickare till att etablera sig som en given aktör på marknaden. Hårt arbete lönar sig. Bananbyrån har arbetat målmedvetet och kreativt med att bygga något nytt och beständigt. Detta har...

Läs mer
SEO Byrå som levererar E-handel, SEO & konvertering

Här har ni en SEO Byrå som vet hur digitala insatser kan hjälpa er E-handel att konvertera, och därmed öka era intäkter E-handeln fortsätter att växa i Sverige och konsumenterna väntas spendera tio miljarder kronor på julklappar. Detta kan jämföras med föregående år, där vi ser att e-handeln ökar med hela 20% detta året. För att visa på vinnaren för...

Läs mer
Några ord om annonser- Annonsblockerare

Många av våra kunder, kollegor och vänner använder annonsblockerare i deras webbläsare. Det finns många fördelar med detta. Man slipper pop-up annonser, svårnavigerade hemsidor med mycket annonser och lite innehåll men framförallt så upprätthåller man illusionen att allt fortfarande är gratis. Det är frågan om en enkel installation som gör webben praktiskt taget annonsfri. Merparten av de som använder denna...

Läs mer
Contentbyrå som kan få ut ditt budskap i text

Visste du att BananByrån inte bara jobbar med kod för hemsidor? Vi är en contentbyrå! Vi kan skriva text för dina kampanjer, broschyrer, annonser. Vi behärskar: svenska, engelska, tyska, finska, och italienska. Vi har även pluggat latin och klassisk grekiska. Bra skrivna texter kan ha fler effekter än att vara exempelvis underhållande eller informativa. De kan på en hemsida hjälpa sidan...

Läs mer
Banansorg, ny grafisk designer och banansystemet.

Bananbyrån är i sorg. Vår adoptiv-orangutang Julie finns inte mer. Vår lilla apa drabbades av en meningit-liknande sjukdom som var för svår att bota och hon somnade stilla in tillsammans med sina skötare. Julie var en av de duktigaste eleverna i det som kallas skogsskolan, en plats där orangutanger som skadats eller drivits bort från sitt naturliga habitat återanpassas för...

Läs mer
Sommarbloggande från en Kommunikationsbyrå Dalarna

Stundande sommar innebär förhoppningsvis mindre tid framför burkar med elektricitet och budskap. Blir det Högtryck eller lågtryck, regn eller strålande sol utanför dörren? Ja många somrar har varje individ i Sverige undrat över hur just denna sommar, i kombination med semester skall bli. Har jag verkligen passat in min semester rätt utefter vädret.   2014 bjöd på en väldigt lång...

Läs mer
Från 2 genier till 5 genier, hur gör vi?

Hej på er kunder och följare… Vet ni vilka anledningar som gör att en leverantör håller bättre kvalité , bättre leveranser & tillåts sätta sina kunder i en framgångsrikare situation? Att förmedla ett företags budskap som ger en påtaglig önskad effekt? Tänka igenom ett företags ökade marknadsandelar, genom att skapa större och bättre igenkänning av ett varumärke? Skapa ett mer...

Läs mer
Mobilanpassning Google – Blir en rankingfaktor

Som de flesta av oss vet så använder vi mer ofta vår mobil till att surfa, leta och söka information på nätet idag. Mobilanpassning Google – Blir en rankingfaktor Google har sen en tid tillbaka förvarnat om att Mobilt anpassade hemsidor är viktigt för Ranking på det mobila söket. Google gick ut med information på sin Webmaster central blog om att från den...

Läs mer
Varumärkets betydelse som leder till Förtroendeingivande digital marknadsföring

Vad roligt att du läser vår blogg eller kanske hittar våra inlägg via digitala marknadsföringskanaler. Oavsett hur du hittar till oss, så är vi glada om vi kan reda ut en del funderingar eller dessutom få dig att skapa nya kreativa tankar.   Vi på BananByrån kommer aldrig bombadera er med tråkig information eller ovett. Vi har en tanke att...

Läs mer
Loggan på väggen!

Senaste nytt från BananByrån, nu är loggan sprayad på väggen också.

Läs mer
Kommunikationsbyrå Dalarna

Kommunikationsbyrå Dalarna för effektiv konsumentkontakt Med en bra kommunikationsbyrå Dalarna kan ert företag nå ut till fler konsumenter. Vi på Bananbyrån är specialiserade i hur olika branscher ska gå tillväga för att skapa ett förtroende hos allmänheten. Genom en genomtänkt kommunikationsstrategi kan ni utveckla ert varumärke. Kommunikation och psykologi går hand i hand. För att kunna föra en dialog med...

Läs mer
Fördelar med 3D visualisering som hjälper dig

3D visualisering innebär att skapa en tydligare bild av exempelvis en fysisk produkt eller tjänst. Ofta är den specifika produktens ändamål viktig att visa upp, på ett sätt som är enkelt att förstå. BananByrån jobbar med 3D visualisering och animationer där vi ser till att era presentationer, reklamfilmer, fotografier, utbildningsmaterial eller produktbeskrivningar håller hög standard. Många upphandlingar, förhandlingar idag sker...

Läs mer
BananByrån anställer

– mitt i en utvecklande fas Anna köpmans vår tidigare grafiska designer har flyttat till Borås och har därmed slutat hos oss på BananByrån. Detta med anledning av att hennes sambo fick ett nytt jobb. Hon har varit en tillgång till oss på många sätt. Både BananByrån och hon själv tycker det är tråkigt att lämna varandra. Nu anställer vi...

Läs mer
Digital Strategi Företag 2015

Dags att göra insatser och tänka ut er egna Digital Strategi för 2015 2014 år har kantrats av en valberedning som ej kan tänka gemensamt, en nollränta då sverige tänker på inflation. Samtidigt som USA:s ekonomi går som tåget. Exporten ökar, och då främst inom Stål och skog. Samtidigt brinner oljepengar i öst. (Ryssland) Men hur har du tänkt att ditt...

Läs mer
Vinnaren av BananBeroende

BananByråns magiska och oerhört svåra spel har bemästrats av många användare under December månad. Vinnaren är Onni Laurila, vår kodare. Som dessutom har kodat spelet. Något som kan upplevas som kryptiskt och kanske oerhört logiskt? Skämt och sido har han kämpat, slitit med Tv-formade ögon och är enormt stolt att titulera sig. Vinnaren i den första deltävlingen av BananBeroende.  ...

Läs mer
Snart är du BananBeroende

Det är riktigt roligt att vi på BananByrån följer målet vi har satt, att vara kreativt tänkande.   För visst är det kreativt att utveckla ett spel. Både för kunder men också för oss själva att genuint kunna skratta till. Spelet utvecklades av mig Onni Laurila som är BananByråns “grymma” & “fräna” kodare. Jag skapade spelet för att vi ska...

Läs mer
Näthandeln ökar

Julhandeln är igång sedan ett par veckor tillbaka och till vår organisation BananByrån så ingår det att vara aktuell med att följa utvecklingen inom Webben oavsett inriktning för företagare.   Vad vi kan konstatera är en given ökning av handel på Webbshop.   Märk dessa förbluffande siffror. Konsumennterna ute på webben kommer att handla för ca 4,3 miljarder enbart i...

Läs mer
BananByrån – En given Reklambyrå Dalarna

Bananbyrån en Reklambyrå Dalarna har skapats. Ingen är gladare än vi på byrån att företaget har utvecklats från en grundidé till ett varumärke. Att gå ifrån det pretentiösa innebär att BananByrån står för kreativitet, frihet samt att det är okej att tänka fritt. Det är okej att agera i den riktning som passar varje individuellt företag.   Låt kreativiten kännas...

Läs mer
Nya visitkort

Äntligen har våra visitkort(laptops) kommit, jag designade dom.

Läs mer
Rickard Lyko om centrumdöden: Det är lönlöst att försöka stoppa en förändring

I syfte att ge konkret hjälp till e-handlare och butiksägare intervjuade BananByråns Dan Forslund Rickard...

Läs mer
Nu blir det lättare att synas på Google

Det händer mycket med Googles sökmotor just nu. Uppdateringar av sökalgoritmen har gjorts under hela...

Läs mer
Är din hemsida redo för röstsök?

Röstsök, det vill säga muntliga sökningar med röstassistenter, förutspås bli en av trenderna under året....

Läs mer
Drömmer du om dropshipping i Sverige? Så funkar det

Handeln på nätet har verkligen tagit fart i Sverige. En populär lösning för innehavare av...

Läs mer
Hur snabb är din webbplats? Mät med PageSpeed Insights

Google erbjuder en möjlighet till att mäta hastigheten på din hemsida med hjälp av sitt...

Läs mer
BananRaketen är i luften – nu letar vi fler stjärnor

Jösses vilken fart det är på BananByrån nu! Vi är nyss hemkomna från en givande...

Läs mer
Vi skapar värde – här kommer en liten fundering kring webbens utveckling

Nätet blir mänskligare! Google, Facebook och övriga ledande aktörer går mer mot automatisering och AI....

Läs mer
Morgondagens Internet kommer att vara krypterad! Läs mer om SSL och HTTPS.

Detta är för er alla som idag har en hemsida/e-handel och fortfarande använder er av...

Läs mer
Trubbel i paradiset utan mobilanpassning av hemsida!

Hur söker du information på nätet idag? Många skulle nog säga att mobilen idag är...

Läs mer
Digital Strategi Företag 2015

Dags att göra insatser och tänka ut er egna Digital Strategi för 2015 2014 år har...

Läs mer
Näthandeln ökar

Julhandeln är igång sedan ett par veckor tillbaka och till vår organisation BananByrån så ingår...

Läs mer
Håll din WordPress-sajt uppdaterad

Game over Inkräktare! Det blev en kort strid med total BananDominans mot några av internets...

Läs mer
Vikten av optimerade landningssidor

Det finns mycket att vinna på att optimera sin hemsidas landningssidor, och det krävs mindre...

Läs mer
Grönt är skönt – sista miljötemat

Grönt är skönt. Det är även BananByråns avslutande miljötema. Sedan i höstas har vi jobbat...

Läs mer
Mät indirekt konvertering – kunderna handlar inte alltid direkt

Konvertering är vad vi alltid fokuserar på här på BananByrån. Marknadsföringen ska inte vara pengarna...

Läs mer
Sand – januaris miljötema på BananByrån

När vi kom in på miljötemat sand blev det lite svårare. De diskussioner som hållits...

Läs mer
Är din hemsida redo för röstsök?

Röstsök, det vill säga muntliga sökningar med röstassistenter, förutspås bli en av trenderna under året....

Läs mer
Den livgivande solen – det gula i BananByrån

Under december är det solen som har varit BananByråns miljötema. Här kommer våra tankar och...

Läs mer
Vikten av begriplig & målgruppsanpassad content på din hemsida

När det gäller content på hemsidan är det ett vanligt misstag att skriva ur expertsynvinkel....

Läs mer
Skogen ur ett personligt perspektiv & skogsvänliga tips

November är till ända, och vårt miljötema skog är över. Här följer insikter och tips...

Läs mer
Drömmer du om dropshipping i Sverige? Så funkar det

Handeln på nätet har verkligen tagit fart i Sverige. En populär lösning för innehavare av...

Läs mer
Känner du dig bakbunden med dina digitala idéer? Vi ger dig argument

Söker du argument för att genomföra förändringar på din arbetsplats? Förbättra möjligheten att ta beslut...

Läs mer
Så kan du vara skonsammare mot jorden – BananByrån tipsar

Under oktober månad har vi kört vår andra temamånad. Här kommer reflektioner och tips från...

Läs mer
Jobba på distans är mer än att inte vara på kontoret

När du jobbar på distans och styr din egen arbetstid och -plats finns det en...

Läs mer
Så kan du spara vatten i din vardag

Minns du att vi berättade om BananByråns miljöarbete? Här kan du friska upp minnet. Nu gör...

Läs mer
GTD – en enkel metod

Nu börjar det närma sig arbete igen, och säkerligen är det mycket att göra både...

Läs mer
Apan på Trendspaning

Annonsering med video är ett utmärkt sätt att nå din målgrupp och nya potentiella kunder....

Läs mer